wtorek, 3 czerwca 2008

Urban safari.


Inspiracje afrykańskim safari wracają do mody jak bumerang. Z tego co pamiętam to do 2005 roku obserwujemy wielki renesans tego niesamowitego stylu, wzbogacany co raz o nowe akcesoria i wymyślne dodatki. Mi jednak do gustu przypada jego surowa, pierwotna forma. jak u Michaeli Denis i Osy Johson (na zdjęciach). Obie były zapalonymi podróżniczkami, i dzięki im zdjęciom narodziła się ta cała fascynacja Afryką.
Kobieta z safari to przede wszystkim koszula. Podstawowy, niezastąpiony, element garderoby. Zapewne wielkim atutem była wielofunkcyjność:bawełna przepuszcza powietrze jednocześnie ochraniając skórę przed oparzeniami plus klasyczny krój który nawet w buszu dodawał każdemu elegancji i klasy. Po późniejszych modyfikacjach powstał safari-suit, który króluje obecnie na wybiegach.
Ostatnio udało mi sie upolować aż dwie takie koszule, które są świetnym rozwiązaniem na mój strój uczelniany: mam zajęcia w starym budynku w którym jest nieprzyjemnie chłodnawo, nie ma co porywać się na roznegliżowane koszulki. Z drugiej strony jak tu nałożyć sweter gdy na dworze żar leje się z nieba? Tak więc dziś do szkoły założyłam koszulę/SH którą dopasowałam w tali skórzanym paskiem-plecionką. Do tego moja druga para espadryli/C&A, czarne legginsy/H&M i akcesoria bez których się nie mogę w te upały obyć: opaska i okulary/tak znów Reserved;)
Ostatnim detalem, jest torebeczka/St.Bernand, fajna i elegancka. Skusiłam się na nią bo przypomina mi te sławne torebeczki LV z monogramem na które choruje!


Ps.Dziękuję mojej przyjaciółce Natalii za pstryknięcie tych fotek:) Postanowiłam nad nimi popracować i pobawić się trochę Photoshopem, jak wam się podobają rezultaty?

I'm impressed safari style. Is the kind of things which come back like a boomerang. Especialy I like a stark, primary style which created famous voyagers-woman: Michaela Denis i Osa Johson (in a picture). They prefered a shirt -basic element their outfit. This is a good solution on african swelter and protect skin against sun perfectly.
In my city is a good idea to, especialy if on backyard are hot and in my school is too could ( I learn in very old boulding, there are always chilly). I weared in a big shirt from second hand, and intertwined belt( from sh to). My extras: agine my glasess/Reserved, leggins/H&M, sweatband and bag/St. Bernard (it look like famous Louis Vuitton bag's ).
The foto took my best friend Natalia and I revamped it in Photoshop (graphic program). Do you like it?

14 komentarzy:

Hortensja pisze...

Super ta koszulo-tunika, szukam czegoś takiego po lumpeksach, ale na razie tylko takie strasznie szerokie męskie mi się trafiają. Ładny ma kolor w dodatku :)

Też mi się podoba styl safari, ale taki "nieprzesadzony", bez zbytniej ilości sprzączek, pagonów i koloru beżowego.

Co do photoshopa- jest dobrze :) Z korekcjami komputerowymi jest jak z idealnym makijażem- jak nic nie widać i wszystko wygląda naturalnie, to wtedy jest ok:)

Betty pisze...

Bardzo mi sie podoba, nawet z legginsami, do których nie mogę się przekonać(może dlatego, ze kojarzą mi sie z krótką różową mini, którą nosiły do nich nastolatki).

nathalie87 pisze...

miałam okazję widzieć ten strój na żywo :) jest naprawdę super- wszystko dopasowane w najmniejszym szczególe i od razu widać co autorka miała na myśli ;) :*

florzinha pisze...

Co do stylu safari mam mieszane uczucia, przeważnie jest on nadużywany...
Koszula wygląda świetnie , zreszta całość prezentuje sie bardzo dobrze :)

Ida pisze...

It's a very classy and elegant look, and you pull it off fabulously. I think it's meant to be worn by blond girls only:) *sigh*

Charlotte pisze...

This styling is so simple but elegant! I love it and also the way you were taking these pictures.

jakubowa pisze...

nie wiem, jak Ty to robisz, że zawsze wyglądasz stylowo. ;)

kasiaczek pisze...

bardzo podoba mi sie ten styl, bardzo fajna koszulo -tunika:)

just_alex pisze...

świetna czekoladowa ,że tak to nazwę sesja.piękne kolory i całokształt:)

Alice Point pisze...

Wyglądasz genialnie. Strój się idealnie komponuje z tłem. Efekt jest imponujący. Zdjęcia jak z profesjonalnej sesji:)

Siljesfashion pisze...

Love the safari style. I think your outfit is great and a more modern version of the style. Perfect for summer and work. Classy but playful.

Kasix pisze...

Ślicznie wyglądasz:) Podoba mi sie, ze co notka to odkrywasz siebie w innym stylu , wiele wizerunków to jest to!:)

dulcynea pisze...

Strasznie mi się podoba, szmizjerka safari świetna!

sofe pisze...

tak cholernie malo jest dobrze ubranych ludzi. tak cholernie malo jest dobrze wygladajacych dobrze ubranych ludzi. milo ze ktos stara sie wyrobic norme. nie wiem jak to wyglada tam u was na poludniu ale my mamy w centralnej deficyt. wiec jesli ECTS pozwoli to gospodarke z planowaniem tez mamy w ldz :P